Antena 3 Suceava Actualitate Campanie națională: ce trebuie să știi despre adeverințele de vechime

Campanie națională: ce trebuie să știi despre adeverințele de vechime

Știi că angajatorii sunt obligați să-ți elibereze adeverința de vechime la încetarea activității sau la cerere? Află tot ce trebuie să știi despre drepturile tale, pașii de urmat dacă fostul angajator nu mai există și cum poți obține documentele necesare pentru a-ți dovedi experiența profesională!

Campanie națională: ce trebuie să știi despre adeverințele de vechime
de Lăcrimioara Flutur    |    04 Dec 2024   •   14:27

Angajatorii sunt obligați prin lege să elibereze salariaților adeverințe care dovedesc vechimea în muncă, salariul și activitatea desfășurată. Inspecția Muncii lansează o campanie pentru a-i informa pe angajați și angajatori despre drepturile și obligațiile lor.

Iată ce trebuie să știi:

  • La plecarea dintr-un loc de muncă, angajatorul trebuie să-ți dea o adeverință cu detalii despre perioada lucrată, salariu și vechime.
  • Dacă soliciți o adeverință, aceasta trebuie emisă în maximum 15 zile. În cazul firmelor în faliment, documentele se obțin în cel mult 60 de zile de la administratorul sau lichidatorul judiciar.

Pentru cei care au lucrat înainte de 2010, vechimea era trecută în carnetele de muncă. Dacă acestea lipsesc sau au informații incomplete, adeverințele se pot cere de la fostul angajator sau, dacă firma nu mai există, de la arhivele care au preluat documentele. În cazul firmelor private, documentele se pot obține de la inspectoratele de muncă, contra unei taxe de 20 de lei.

Dacă angajatorul refuză să elibereze adeverința, riscă sancțiuni din partea Inspecției Muncii. Documentele trebuie să fie eliberate fie personal, fie prin curier, iar costurile pentru livrare sunt suportate de solicitant.

Această campanie are scopul de a ajuta salariații să-și cunoască drepturile și să-și poată dovedi vechimea în muncă fără probleme.

Subiecte în articol: ITM adeverinta angajator angajat munca

x close