Sistemele vor funcționa cu ajutorul GPS-ului și prin citirea semnelor rutiere. Acestea au fost introduse pentru noile modele de autovehicule începând din 2022, astfel încât destul de multe autovehicule noi de pe șosele sunt deja echipate cu aceste sisteme.
"Obiectivul este de a-i proteja pe europeni împotriva accidentelor rutiere, a calității precare a aerului și a schimbărilor climatice, de și de a le oferi noi soluții de mobilitate care să corespundă nevoilor lor în schimbare și de a apăra competitivitatea industriei europene", au transmis reprezentanții Comisiei Europene.
Sistemele de control intelligent al vitezei vor funcționa în patru moduri pentru a încetini vehiculul, iar producătorii vor fi liberi să aleagă pe care doresc să îl utilizeze.
”Regulamentele UE permit un sistem care poate utiliza un avertisment acustic în cascadă, un avertisment vibrator în cascadă, o pedală de accelerație cu feedback haptic sau o funcție de control al vitezei, caz care viteza vehiculului va fi redusă treptat.” au mai transmis reprezentanții Comisiei Europene.