Gheorghe Șoldan explică faptul că ajustarea a fost solicitată de premierul Ilie Bolojan, iar Consiliul Județean Suceava a acceptat recalcularea pentru a debloca proiectul:
Președintele CJ Suceava subliniază că avizul CNAIR a fost deja reobținut:
Șoldan a amintit că vechiul deviz, lăsat de fosta administrație, ajunsese la 540 de milioane de euro – o sumă considerată imposibil de finanțat. Soluția găsită a fost etapizarea construcției:
Chiar și așa, contribuția financiară a județului rămâne foarte mare: Consiliul Județean Suceava vine cu o contribuție de 20% din valoarea totală. Gheorghe Șoldan afirmă tranșant că proiectul nu va fi abandonat:
Finanțarea va fi acoperită în proporție de 60% din fonduri europene, prin Programul Operațional Transport 2021–2027, iar restul de 40% va fi împărțit între Guvern și CJ Suceava. Următoarele etape sunt aprobarea proiectului de către Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor, avizul Ministerului Finanțelor și validarea în comisia interministerială. Ulterior va fi emisă Hotărârea de Guvern care permite lansarea licitației.





