
Ministerul Transporturilor a pregătit un proiect actualizat pentru Centura Gura Humorului, care face parte din Autostrada Nordului, ce va lega Baia Mare de Suceava.
Centura va avea inițial 9,25 kilometri și va conecta DN17 de DN2E. Proiectul a fost gândit să fie construit etapizat, cu o singură cale de circulație în prima fază, urmând ca a doua cale să fie realizată când vor fi disponibile fonduri suplimentare. Această soluție, numită half-profile, permite ca lucrările să înceapă rapid, fără a mai aștepta o finanțare uriașă pentru o autostradă completă.
Cea mai impresionantă parte a proiectului va fi viaductul de peste 5 kilometri care va traversa râul Moldova și DJ 177. Structura va avea două culee și 123 de pile din beton armat, iar lățimea unei căi va fi de 12,30 metri. Suprastructura va combina beton precomprimat și metal, în funcție de zona traversată.
Pentru realizarea centurii, vor fi expropriate aproximativ 600 de imobile, cu o valoare totală de 5 milioane de lei. Durata estimată pentru fiecare etapă de construcție este de aproximativ 20 de luni. Etapa I va costa 1 miliard de lei, iar etapa a II-a 1,7 miliarde de lei. Pe traseu vor fi construite noduri rutiere în Frasin și Păltinoasa.
Proiectul Centurii Gura Humorului este parte din planul mai amplu de dezvoltare a Autostrăzii Nordului, care se află în prezent în faza studiului de fezabilitate. Alte loturi, precum Baia Mare – Dej sau Dej – Bistrița, sunt deja în lucru, însă cu întârzieri, iar tronsonul Bistrița – Vatra Dornei a întâmpinat numeroase amânări.