Noile locomotive vor fi dotate cu tehnologii moderne, inclusiv sistemele ERTMS, și vor putea atinge viteze de 160 km/h, având capacitatea de a tracta până la 16 vagoane de călători. Acestea vor circula pe principalele rute feroviare care leagă marile centre economice ale țării, cum ar fi București, Craiova, Timișoara, Brașov și Iași, dar și pe trasee regionale, precum Suceava-Constanța și Galați-Constanța. Valoarea totală a achiziției este de 760,26 milioane lei, sumă finanțată din fonduri externe nerambursabile, prin Fondul de Modernizare. Grindeanu a subliniat că acest proiect are ca scop nu doar creșterea mobilității, ci și îmbunătățirea conexiunilor între orașele mari și micile localități din țară.
În paralel, Guvernul a aprobat și reabilitarea liniei de cale ferată Ploiești Triaj-Focșani, pe o distanță de 143,23 km. Valoarea acestui proiect de infrastructură este de aproape 11 miliarde de lei, iar lucrările vor dura 36 de luni. Reabilitarea liniei va reduce semnificativ timpul de călătorie, va crește siguranța și confortul, și va optimiza transportul de pasageri și marfă în zona de sud-est a țării, a mai declarat Sorin Grindeanu.