Antena 3 Suceava Actualitate Obreja primește 10 ani de închisoare în dosarul „fabrica de permise”

Obreja primește 10 ani de închisoare în dosarul „fabrica de permise”

Tribunalul Botoșani a zguduit din temelii „fabrica de permise de la Suceava”, după ce a dat pedepse grele într-un dosar care arată cum examenul auto devenise o afacere în toată regula, cu tarife fixe, tehnică ascunsă în haine și funcționari care dicta cine primește permis și cine plătește mai mult.

de Lăcrimioara Flutur    |   

Soluțiile date de Tribunalul Botoșani în cel de-al doilea dosar al „fabricii de permise de la Suceava” conturează, în sfârșit, proporția reală a rețelei care a funcționat ani la rând în interiorul Serviciului Permise și Înmatriculări. Instanța a mers pe pedepse ferme, semn că mecanismul nu era o improvizație, ci un sistem bine pus la punct, cu roluri clare și beneficii împărțite până la ultimul leu.

În acest tablou, magistrații au stabilit pedepse dure. Radu Obreja, personaj central în arhitectura mecanismului, primește 10 ani de închisoare, la care se adaugă o altă condamnare în curs de judecată. Gheorghe-Ionel Perijoc, Paul Alexandru Butnariu și Daiana Iuliana Rusu primesc, de asemenea, ani de detenție, în timp ce George Lucian Daneliuc, fost șef în cadrul Brigăzii Operațiuni Speciale, intră și el în rândul celor care execută pedepse. Rețeaua nu s-a oprit, însă, la funcționari. Radu Popovici, omul desemnat să ascundă proveniența banilor, primește 4 ani și 4 luni, peste care planează încă o condamnare nedefinitivă.

De jur împrejurul nucleului dur apar alte 28 de nume. Instructori, intermediari, candidați care au plătit șpăgi și oameni care au facilitat comunicarea dintre „clienți” și funcționarii implicați. Pedeapsa variază, dar împreună compun imaginea unui sistem extins, în care examenul auto devenise doar aparență, iar rezultatul se negocia înainte ca testul să înceapă.

Metodele folosite pentru fraudare, „Șopteala” și „Vesta de blugi”, nu erau simple improvizații. Vorbim despre un sistem care combina tehnică disimulată, comunicare în timp real, tarife standardizate și un circuit al banilor care se închidea întotdeauna la aceiași oameni. Procurorii au descris cu precizie cum candidații primeau răspunsurile, fie direct de la fostul șef al serviciului, fie prin dispozitive ascunse în haine speciale. Costul putea urca la 100 de euro pentru o singură întrebare, semn că „ajutorul” era taxat la nivel de industrie.

Ordinea juridică își urmează acum cursul firesc. Toate aceste soluții pot fi contestate la Curtea de Apel Suceava. Dincolo de procedură, rămâne imaginea unui mecanism care a transformat un examen esențial pentru siguranța rutieră într-un circuit paralel, cu propriile reguli și propriile tarife. Verdictul de la Botoșani nu închide povestea, dar o așază, în sfârșit, în proporțiile reale.

TOP articole pe Antena 3 Suceava:
Cele mai noi știri pe Antena 3 Suceava
» Vezi toate știrile