Astăzi se împlinește un an de la finalizarea lucrărilor la axul rutier principal al Sucevei, o arteră esențială pentru traficul orașului. Cu toate acestea, în loc să sărbătorească durabilitatea promisă de autorități, statisticile și realitatea din teren ridică semne de întrebare cu privire la calitatea lucrării și siguranța acesteia.
Ultima asfaltare majoră a axului principal a avut loc în 2012, iar pentru lucrarea finalizată anul trecut, trei firme de construcții au colaborat pentru a aduce drumul la standardele cerute.
Accidente pe bandă rulantă:
Statisticile spun însă multe despre cât de sigur este acest drum modernizat: de la finalizarea lucrărilor și până în prezent, pe axul principal au avut loc 14 accidente, dintre care 7 doar în zona Grupului Școlar, într-un interval de doar patru luni (octombrie 2023 - ianuarie 2024).
Pentru a verifica siguranța drumului proaspăt asfaltat, autoritățile au prelevat probe de asfalt pentru a testa aderența, care au costat 12.000 de lei. Rezultatul inițial a fost unul „satisfăcător”, un calificativ departe de standardele de excelență dorite. Firma responsabilă de lucrări a contestat acest rezultat, dar, într-un mod inexplicabil, răspunsul final nu a fost niciodată făcut public.
Reparațiile ACET:
Problemele de infrastructură nu s-au limitat doar la accidente. Pe parcursul acestui an, Acet Suceava, compania locală de distribuție a apei, a intervenit de 20 de ori pentru a repara diverse avarii apărute pe axul principal. Cea mai gravă s-a produs chiar în fața Primăriei, în aprilie 2024, când presiunea apei a dus la explozia asfaltului. Lucrătorii ACET au intervenit, dar în locul greșit.
Când lucrările s-au finalizat, primarul a declarat cu încredere că noul drum va „ține minimum 10 ani”, însă, la doar un an de la inaugurare, promisiunea pare departe de realitate.
Dacă în doar un an s-au întâmplat atât de multe incidente și avarii pe axul principal, întrebarea care se ridică este: cum va arăta această arteră principală peste zece ani?